image2

 תום וגנר - מנכ"ל אפדייט (UPdate) תקשורת שיווקית בע"מ

 תום וגנר, יועץ אסטרטגי ומבכירי יועצי התקשורת ואנשי יחסי הציבור בישראל, מתמחה ביחסי ציבור מסחריים ופוליטיים, ניהול מאבקים ומשברים תקשורתיים, ניהול מערכות בחירות, מיתוג ומיצוב לארגונים וחברות ויצירת חשיפה תקשורתית למוצרים, שירותים וארגונים. בתחילת דרכו, שימש וגנר כדוברו של ח"כ אילן גילאון (מרצ), במסגרת תפקיד זה ליווה אף את שביתת הנכים הראשונה. בבחירות 2001, כיהן וגנר כדובר מטה הבחירות של ראש הממשלה אהוד ברק.

לאחר הבחירות, מונה וגנר למנהל מחלקת מאבקים ומשברים תקשורתיים ב"ארד תקשורת" של איל ארד וליאור חורב. במסגרת תפקידו, ניהל תום וגנר שורה ארוכה של מאבקים תקשורתיים, מסחריים ופוליטיים, שעיצבו את פני החברה והכלכלה הישראלית. באותה תקופה, שימש וגנר כדובר "כנס הרצליה", דובר עירית אריאל, דובר המועצה המקומית כפר קאסם, דובר עמותת "קו לחיים", דובר וסגן נשיא אגודת החלל הישראלית, ודובר תנועת "עם חופשי".  בנוסף, שימש וגנר כמנהל קמפיין במשברים ומאבקים לגופים הגדולים במשק, וגנר ייעץ במאבק על חוק חברות כוח אדם ועל קרנות הפנסיה להסתדרות החדשה, למרכז השלטון המקומי לפני משבר פתיחת שנת הלימודים, להתאחדות התעשיינים בנושא משבר המחצבות, לפורום הבנקים הקטנים וחברות האשראי בקמפיין לחקיקת חוק נתוני אשראי, ללשכת עורכי הדין, לקופת חולים מכבי, לפורום החברות בקמפיין לחקיקת חוק החברות, למנכ"ל קלאב הוטל משה בובליל בפרשת המריבה על רשת קלאב הוטל, ועוד.

 באותה תקופה, שימש וגנר גם כדובר מטה הבחירות של עמיר פרץ ועו"ד טליה ליבני לראשות ההסתדרות ונעמ"ת, מנהל ההסברה של אלי אפללו בפריימריז בליכוד בהם נבחר לרשימת המפלגה לכנסת וכמנהל ההסברה של רשימת הליכוד בראשות עו"ד מיכה גבאי בבחירות לראשות עירית קרית גת.

 לאחר 3 שנים בראש המחלקה למאבקים ומשברים תקשורתיים בארד תקשורת, מונה וגנר למנהל התקשורת של משרד "בן אור תקשורת", המספק שירותי יחסי ציבור לגופים בינלאומיים. וגנר עמד בראש צוות עובדים שטיפל בתקשורת הישראלית עבור לקוחות כמו האו"ם, האיחוד האירופאי, הבנק העולמי, יונסק"ו, יוניצ"ף, ועוד. בתקופה זו שימש וגנר גם כדובר מרכז פרס לשלום.

 עם קבלת החלטתו של ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות דאז, להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, מונה תום וגנר ליועץ התקשורת האישי של פרץ. במקביל להליכי הקמת אפדייט תקשורת שיווקית, ייעץ וגנר לפרץ בפריימריז לראשות מפלגת העבודה בהן ניצח פרץ את שמעון פרס וחולל מהפך היסטורי, בבחירות הכלליות בהן התמודד פרץ על ראשות הממשלה מול אהוד אולמרט, בהליכי הגשת דו"ח וינוגרד, ובפריימריז במפלגת העבודה מול אהוד ברק ועמי איילון.

  כמנכ"ל אפדייט תקשורת שיווקית הנמצאת בבעלותו, שימש וגנר כדובר ויועץ תקשורת לארגונים כמו קבוצת הרכב קל אוטו, שגרירות בלגיה בישראל, מועצת חוף אשקלון, מועצת מצפה רמון, הפועל התקווה תל אביב, טכנו ראלקו יבואנית שארפ, פנדה אבטחת מידע, ועוד עשרות חברות היי טק, משרדי עורכי דין, אתרי אינטרנט, מסעדות, עסקים קטנים ועוד.  בנוסף, ניהל וגנר  קמפיינים תקשורתיים בולטים כמו הקמפיין למכירת קרקעות על הירח, והקמפיין המלווה את תחילתן של טיסות מסחריות לחלל ע"י קבוצת virgin של המיליארדר סר ריצ'ארד ברנסון.

 וגנר ממשיך לנהל מערכות בחירות ומאבקים תקשורתיים במקביל לעיסוקו ביחסי ציבור מסחריים, ובשנים האחרונות שימש כמנהל התקשורת וההסברה במערכות הבחירות של תא"ל (מיל) ד"ר אפרים סנה בראשות מפלגת ישראל חזקה בבחירות האחרונות לכנסת, של אחלמה פרץ בבחירות לראשות עירית שדרות, ושל  אלברט ארז בבחירות לראשות עירית קרית גת.

 כמומחה ליחסי ציבור ואסטרטגיות תקשורתיות , תום וגנר מרצה בפני סטודנטים לתקשורת ומדעי המדינה במסגרות שונות, נמנה על סגל המרצים של חברת "קאורית", מופיע כפרשן בתוכניות טלוויזיה שונות, ומפרסם מעת לעת מאמרי פרשנות בנושאים פוליטיים ותקשורתיים בכלי תקשורת כמו מעריב, ynet, nrg ועוד.