image2
רכב כשר לפסח, גם עוזרות בית

החוכמה הגדולה של יחסי ציבור היא לדעת איך לנצל הזדמנויות. הרבה יותר קל ויעיל להתאים את עצמך לסדר היום של התקשורת, מאשר לנסות לגרום לתקשורת להתאים את עצמה לסדר היום שלך.

לפעמים הזדמנויות כאלו מגיעות עקב אירוע חדשותי לא צפוי, שמתקשר איכשהו באופן מאולץ, כזה או אחר, למה שאתה רוצה לעסוק בו. על כך כדאי לקרוא יותר בסיפור המוזר על בני סלע וביה"ס לבניית ציפורניים, כאן בבלוג. לעיתים ההזדמנויות האלו ידועות מראש בלוח השנה - כמו, למשל, חגים. בפורים שעבר יצרתי מיני קמפיין יח"צ שלם לאופטיקה הלפרין, על בסיס הודעה שקישרה באופן קצת מאולץ לפורים את נושא מכירתן של מסגרות משקפיים ללא מירשם, כלומר, משקפיים לצורך אסטטי בלבד. כשהתקשורת מחפשת נואשות סיפורי פורים, הסיפור הזה תפס כמו אש בשדה בנזין.

הפסח הזה ה"קורבנות" של שיטת ניצול ההזדמנויות היו קבוצת הרכב קל אוטו, לקוחות ותיקים שלנו, ואתר חיפוש העבודה ג`ובי. קל אוטו נוקטת מזה זמן רב אסטרטגיה שיווקית ייחודית מול המיגזר החרדי, בו היא רואה חשיבות עיסקית גדולה. החיבור של העובדה הזאת לפסח, יחד עם השכרת רכב, הוליד "גימיק" כמעט מתבקש, רק שאף אחד עדיין לא חשב עליו קודם: אוטו כשר לפסח. כשהרעיון שהעליתי התקבל בקל אוטו, והוביל להחלטה אסטרטגית, שכללה גם הבאת רב מומחה שליווה את תהליך ההכשרה של אלפי המכוניות שמעמידה הקבוצה להשכרה ברחבי הארץ, התקשורת התנפלה עליו, ובצדק, כמו על פיתות מאבולעפיה שנייה אחרי צאת הפסח. הכלכליסט הקדיש לנושא כתבה של חצי עמוד, ו"מבט" שידרו כתבת חדשות שלמה בהתלוות על הרב שמכשיר את הרכבים. באינטרנט ובתקשורת הדתית, כמובן, התגובות היו לא פחות נלהבות.  מדובר במהלך שתוצאותיו מרחיקות הרבה מעבר לחשיפה העיתונאית המיידית, ויכולות להגיע גם לחדירה אסטרטגית של הקבוצה לליבו של הציבור החרדי, כאשר אף חברת רכב אחרת לא מציעה אוטו כשר לפסח להשכרה. אל תדאגו, בשנה הבאה הן כבר יציעו.

את אתר האינטרנט ג`ובי, לוח דרושים, היה קצת יותר קשה "להכשיר" לפסח. קשה לדמיין ניקוי חמץ באתר אינטרנטי. אבל חשיבה מאומצת מניבה תוצאות לפעמים, כמו למשל הבדיקה מה השיוני בביקוש למנקות ועוזרות בית לקראת הפסח. בדיקה מהירה במערכת הסטטיסטיקה העלתה שהביקוש עלה ב- 27%, ומכאן, הדרך להודעה לעיתונות ולכותרת יפה בעיתון הארץ, עם איזכור כתובת האתר, היתה קצרה.

חג שמח!