image2
נשק יום הדין של קידום אתרים ושיווק באינטרנט - קריאת חובה לכל מי שרוצה לקדם אתר

 בתוך כל הסצינה החדשה יחסית של קידום אתרים בגוגל, שיווק אינטרנטי ומיתוג אישי באינטרנט יש תחרות קשה, שבתוכה מקדמי אתרים ומשווקים אינטרנטיים מנסים לעיתים קרובות כל מיני פטנטים על מנת לבצע קיצורי דרך ולתת ללקוח שירות טוב יותר. לעיתים הטריקים האלה נגמרים בצורה רעה מאוד, ובענישה של גוגל. בסך הכל,  הלקוח רוצה לשפר את כמות ואיכות החשיפה שלו לגולשי האינטרנט. במקרה של קידום אתרים בגוגל, הלקוח מעוניין להעלות את דירוג האתר שלו, ובמקרה של מיתוג אישי, הלקוח מעוניין להפוך את תוצאות החיפוש המתקבלות עליו ממנועי החיפוש ליותר מגוונות ומחמיאות.

הפטנט החדש שיכול לבצע מהפיכה שלמה בשני התחומים הללו, נשק יום הדין של המיתוג האישי וקידום האתרים, חוקי לגמרי, גם לפי חוקי המדינה וגם לפי חוקי גוגל, אותו אני מעלה לראשונה לרשת במסגרת מאמר זה, נשמע  מובן מאליו -  יחסי ציבור באינטרנט. פשוט, תיצרו כתבה מאתר חדשות מרכזי באינטרנט. נגיד, ynet, מדור החדשות.

ברמת המיתוג האישי, זה קלף מנצח. יש הבדל עצום בין מצב בו תוצאות חיפוש על "ישראל ישראלי" יובילו לאתר שלו ולארבעה מאמרים מקצועיים ומעניינים שלו בכל מיני אתרי מאמרים כמו רידר ולחמישה שרשורים בפורומים ורשתות חברתיות בהם כל "דרור31" כותב שישראל ישראלי דווקא אחלה נגר, שזה  המצב האופטימלי במיתוג אישי באינטרנט עד היום, לבין מצב בו תוצאת החיפוש העליונה היא ריאיון עם אותו "ישראל ישראלי" ב- ynet או בגלובס,  אתרים שהאמינות והיוקרה שלהם גבוהה פי מיליון, על החלטתו להשתמש בעץ ממוחזר. עמודי החדשות (בניגוד לקהילות) באתרי החדשות המרכזיים עולים עשרות מונים על אתרי גולשים ורשתות חברתיות, גם באמינות וביוקרה וגם מבחינת pr  והחוזק שלהם בגוגל. ברמת התחרות המקצועית בין אנשי המיתוג האישי ומקדמי האתרים, אין ספק שלקוח שבסוף התהליך יכול להתגאות גם בריאיון איתו בדה מרקר (לא קפה דה מרקר, אתר דה מרקר) הוא נכס מהלך על שתייםלכל דבר.

גם ברמת קידום האתרים מדובר בלא פחות מאשר "הגביע הקדוש" של האופטימיזציה במנועי חיפוש. לינק שיוצא לאתר האינטרנט של החברה מריאיון עם המנכ"ל שמתפרסם בעמודי הכלכלה או החדשות של ynet או וואלה שווה הרבה, הרבה יותר, מאשר כל לינק או כל תגית מטא שמקדם אתרים יכול להשיג בכל אחת משיטות האופטימיזציה וה- seo המסורתיות וחילופי לינקים.

בעלי אתרים המעוניינים בקידום שקוראים את המאמר הזה לא בהכרח  מבינים את משמעויותיו, או איך הוא רלוונטי לעיסוק שלהם. התשובה פשוטה - איש לא נוהג כך היום כי מקדמי אתרים ואנשי מיתוג אישי באינטרנט פשוט אינם יודעים איך ליצור כתבה כזו. לבקש ממקדם אתרים לדאוג שתעלה עבורך ידיעה ב ynet שמסקרת את החברה שלך באופן חיובי, זה כמו לבקש מרופא לייצג את בית החולים במשפט רשלנות רפואית למרות שהוא לא עורך דין. זה מחוץ לתחום המקצועי ולידע שלו. לעומת זאת אני, כמי שהתחום המקצועי שלו הוא למעשה הכנסת ידיעות כאלו לכלי התקשורת,  בהחלט יודע איך לעשות זאת.

כדי שהדברים לא יישארו תיאורטיים בלבד, החלטתי למעשה להגדיר את הטריק החדש, נשק יום הדין הזה, כמוצר ייחודי שניתן לרכוש אצלי במשרד. על כתבה שתתפרסם כתוכן מערכתי באחד מאתרי האינטרנט המובילים בארץ  ( הארץ, נענע10, וואלה, ynet, nrg, גלובס, כלכליסט ודה מרקר ) ישלם הלקוח 6,000 ש"ח, לא כולל מע"מ. מקדם אתרים או איש מיתוג אישי / שיווק אינטרנטי שיזמין אצלי את המוצר הזה עבור אחד מלקוחותיו יזכה לעמלה של 15 אחוז מגובה העיסקה. במידה והידיעה תפורסם ללא לינק לאתר החברה (לא ניתן להבטיח לינק כזה, זה ענין שתלוי בהרבה מאוד גורמים חיצוניים ורק טיפש יתחייב לכך) תינתן הנחה של 33% מהמחיר.

התשלום יבוצע רק לאחר פירסום ידיעה כזו. אם לא יהיה פירסום בפועל בסוף התהליך, לא יהיה תשלום.

ישנה גם אופציה שיכולה להתאים אפילו יותר ללקוחות מסוימים, ליצור ידיעה כזו באתר חדשות מרכזי בינלאומי באנגלית או בשפה מסויימת. המחיר של שירות כזה יהיה, כמובן, גבוה הרבה יותר בהתאם לצורך, אבל גם זה בהחלט שירות שאפשר לספק.

למקדמי אתרים ואנשי שיווק אינטרנטי שחושבים שזה לא רלוונטי להם: את הלקוח שלכם מעניין חשיפה באינטרנט, לאו דווקא מהאתר שלו. כתבה כזו יכולה להיות עבורו אטרקטיבית ומועילה אפילו יותר מאשר להגיע לדף הראשון בגוגל, כי הוא נחשף לעשרות אלפי גולשים בבת אחת, באמינות ויוקרה רבה פי כמה מכל מה שאתם יכולים לספק לו. אין ספק שהלקוח שלכם, גם אם בסופו של דבר לא יהיה מעוניין בעיסקה, יידע להעריך את זה שאתם מציעים לו הצעות "מחוץ לקופסה". במקרה הגרוע הוא יגיד לא, ובמקרה הטוב אתם תרוויחו עמלה נאה וגם תחסכו לעצמכם הרבה עבודה על קידום האתר שלו בזכות לינק אחד חזק מאוד.

 

וכדאי להודות לזוהר עמיעוד ואביאל דהאן, שיחד איתם, בפרוייקט המשותף עם שגרירות בלגיה, הוכחתי שזה ייתכן, אפשרי ומעשי.