image2
הישרדות באינטרנט - איך רוכבים על הבאז התקשורתי?

הישרדות הפכה להיות באזוורד (מילת באז) לאומית - כלומר, כל אייטם שקשור איכשהו לסדרה הישרדות הוא אייטם חם, כמו כל אייטם בימים אלו שמכיל את המילים "גאידמק", "נינט טייב", "קסאם" או "חגיגות השישים". הקשר בין הישרדות לבין חברת הסטארט אפ הישראלית udside הוא קשר מקרי בהחלט - עד לימים האחרונים.

udside, איתה התחלתי לעבוד החודש, פיתחה תוכנת מסרים מיידיים   בשם webspeakup. התוכנה מאפשרת  לגולשים לכתוב תגיות על אתרי אינטרנט, באופן כזה שמשתמשי תוכנה אחרים יוכלו לראות אותן כאשר הם נכנסים לאתר, וגם מאפשרת לגולשים לראות לאן גולשים חבריהם, ממש כרגע.

היה ברור שכדי לחשוף את התוכנה החינמית לקהל הגולשים באמצעות יחסי ציבור, שכאשר הם משתמשים נכון בתקשורת הם נותנים בד"כ לאתרי אינטרנט את החשיפה הגדולה ביותר בעלות הנמוכה ביותר, יחד עם טראפיק מיידי וקידום במנועי חיפוש, צריך לייצר לתוכנה תוכן, ותוכן חם ורלוונטי. כך גויס לעניין עומר מהישרדות, שהסכים להוריד את התוכנה, ולאפשר לכל גולש להצטרף לרשימת החברים שלו, ללא צורך באישורו, כך שהוא יכול לפנות אליו ולראות לאן הוא גולש, ולראות איזה תגיות הוא רושם על אתרי אינטרנט. למעשה, עומר הפך להיות "הפרזנטור" הרשימי של התוכנה. סוכם עם עומר ששעה לפני ואחרי כל פרק של הישרדות הוא יישב  מול התוכנה, יענה לשאלות של הצופים, ייתן טיפים למנסים להתקבל לעונה הבאה, ויעלה תגיות על אתרים ובלוגים הקשורים לתוכנית. החלטנו למתג את ה"דבר" הזה, מה שזה לא יהיה, ולהגדיר אותו מחדש בתור ריאליטי אינטרנטי - ההקשר החדשותי שיצרנו היה שאחרי כל המכשולים של הישרדות, עומר ינסה "לשרוד" מתקפה בלתי אמצעית של אלפי הגולשים הישראלים.

ההמשך כבר היה יותר פשוט - הסיפור עלה לאתרי האינטרנט של דה מרקר ולוואלה תוך שעתיים מרגע שהוצאנו את ההודעה לעיתונות, והמשיך להתפרסם בעוד אתרי אינטרנט רבים - אתרי נוער, אתרים שעוסקים באינטרנט ובלוגים שקשורים להישרדות. שעתיים לפני שידור הפרק האחרון של התוכנית, סגרנו לדורי צידון, אחד ממנהלי udside, אירוח בשידור חי ב"ג`יגה בית", תוכנית האינטרנט של רשת ב`. ההמשך היה צפוי - גולשים  שראו את הידיעות נכנסו להוריד את התוכנה כדי להצטרף ל"ריאליטי האינטרנטי" ולגלוש עם עומר, ולציון, או ל- udside במקרה הזה, בא גואל. וטראפיק.